Adults Talk English Programme

TO: En el Instituto Talk English, estamos orgullosos de nuestra reputación académica. Hemos logrado cultivar, a través de nuestro personal docente excepcional, cursos de inglés bien diseñados con atención personalizada de acuerdo a las necesidades de nuestros estudiantes.

Estándares internacionales

Los niveles de inglés Talk English coinciden con las competencias específicas encontradas en el Marco Común Europeo de Referencia (MCER). Esto permite que nuestros estudiantes tengan una mejor comprensión de dónde se encuentran en relación con los principales estándares internacionales.

Conozca su nivel de Inglés

Nuestros nuevos alumnos tienen la opción de realizar una prueba de diagnóstico gratuita para determinar su proficiencia en inglés y así determinar su nivel de acuerdo a sus necesidades.

 

¡Haga click aquí para poner su inglés a prueba!

 

FECHA DE INICIO

1er Periodo

Curso de 30 o 60 horas

INICIA

A partir del 25 de Marzo 2024

DURACIÓN

• Cada nivel tiene una duración de 30 a 60 horas, dependiendo del modo de clases que cada participante elija.

TALK ENGLISH LEVELS 1 TO 9

 

Su curso con Talk English se enfocará en el aprendizaje de idiomas a través del programa English File, que combina habilidades generales con conceptos académicos en inglés. En Talk English Institute, estamos orgullosos de impartir cursos de calidad.

English File ha apoyado a miles de estudiantes de Talk English a lograr sus metas. Como un curso integrado, incentiva a que los alumnos desarrollen sus capacidades de hablar, escuchar, escribir y leer a través de varias actividades de gramática, vocabulario y pronunciación. Ya sea para viajes, trabajo o necesidades cotidianas, este es el curso perfecto para ayudarle a mejorar su inglés.

 

UN PROGRAMA DINÁMICO QUE COMBINA INGLÉS ACADÉMICO Y GENERAL.

 

OBJETIVOS

Al final de sus estudios en este curso, usted habrá:

  • Ampliado su vocabulario en relación con los temas cotidianos.
  • Mejorado sus habilidades generales, como la capacidad de comunicarse de manera efectiva en inglés.
  • Desarrollado la confianza para usar el inglés con precisión y fluidez.

 

 

CONTENIDOS DE NIVEL 1

 

Vocabulary

  • Days of the week, numbers, greeting
  • The world, high numbers
  • Classroom language
  • Things
  • Colours, adjectives, modifiers
  • Feelings
  • Verb phrases
  • Jobs
  • Question words
  • Family
  • Everyday Activities
  • Adverbs and expressions of frequency

Grammar

  • Verb be and subject pronouns
  • Verb be questions and negatives
  • Possessive adjectives
  • A/an plurals. This, that, these, those
  • Adjectives
  • Imperatives, let’s
  • Present simple
  • Word order in questions
  • whose, possessives
  • In, at, on, to
  • Adverbs and expressions of frequency

Pronunciation

  • Vowel sounds
  • Sentence stress
  • The alphabet
  • s/es/th sounds
  • Connected speech
  • The letter o
  • The letter H

 

CONTENIDOS DE NIVEL 2

 

Vocabulary

  • Verb Phrases
  • The weather/Seasons
  • Phone Language
  • The date, ordinal numbers
  • Music
  • Word formation
  • Past time expressions
  • Go, Have, Get
  • Irregular verbs
  • The house
  • Prepositions of place and movement

Grammar

  • Can/Can’t
  • Present Continuous
  • Comparison of The simple present and The present continuous
  • Object Pronouns
  • Like + (verb -ing)
  • Be or Do?
  • Past Simple was/were
  • Past simple regular verbs
  • Past Simple irregular verbs
  • There is/There are, some, any, plural nouns
  • There was/There were

Pronunciation

  • Sentence Stress
  • Vowel sounds
  • Consonant clusters
  • -ed ending
  • Silent letters

CONTENIDOS DE NIVEL 3

 

Vocabulary

  • Food
  • Food containers
  • High numbers
  • Places and buildings
  • Holidays
  • Verb phrases
  • Common adverbs
  • Verbs that take the infinitive
  • The internet
  • Irregular past participles
  • Word groups

Grammar

  • Countable and uncountable nouns, a, an, some, any
  • Quantifiers, how much, how many, a lot etc…
  • Comparative adjectives
  • Superlative adjectives
  • Be going to 
  • Future expressions
  • Adverbs of manner and modifiers
  • Verbs + to +infinitive
  • Articles
  • Present Perfect
  • Simple past or present perfect?
  • Revision of question formation

Pronunciation

  • Letters ea
  • Sentence stress
  • Letters oo
  • Word stress
  • Revision of Sounds 

 

CONTENIDOS DE NIVEL 4

 

Vocabulary

  • Common verb phrases
  • Describing people, appearance and personality
  • Clothes, prespositions of place
  • Holidays
  • Prepositions of time
  • Verb phrases
  • Airports
  • Verb + prepositions
  • Expressions for paraphrasing
  • Housework, make or do?
  • Shopping
  • Adjetives ending ed or ing

Grammar

  • Word order in questions
  • Present simple
  • Present continuous
  • Past simple
  • Past continuous
  • Time sequencers and connectors
  • Be going to
  • Present continuous (near future plans)
  • Defining relative clauses
  • Present perfect + yet, just, already 
  • Present perfect or simple past?
  • something, anything, nothing

Pronunciation

  • Vowel sounds
  • Final s or es sound
  • Ed endings
  • Sentence stress
  • Word stress
  • Fast speech
  • Sounding friendly
  • C and CH

CONTENIDOS DE NIVEL 5

 

Vocabulary

  • Time expressions
  • Describing a town or city
  • Health and the body
  • Opposite verbs
  • verb+back
  • Adjectives + prepositions
  • Infinitive and gerund verbs
  • Get
  • Confusing verbs
  • Adverbs of manner

Grammar

  • Comparatives
  • Superlatives
  • Quantifiers
  • Will/Won’t
  • Review of past, present and future
  • Uses of the infinitive
  • Uses of the gerund
  • Have to/must
  • Should
  • The first conditional
  • Possessive pronouns

Pronunciation

  • Sentence stress
  • Word stress
  • Ow
  • Linking
  • I
  • Sentence rhythm

CONTENIDOS DE NIVEL 6

 

Vocabulary

  • Animals 
  • Phobias
  • Biographies
  • Verbs
  • School subjects
  • Word building
  • Sports
  • Phrasal verbs
  • Similarities
  • Verb phrases
  • Say or tell
  • Revision

Grammar

  • Second conditional 
  • Present perfect for or since
  • Present perfect or simple past
  • Passive
  • Used to 
  • Might
  • Expressing movement 
  • Word order of phrasal verbs
  • so, neither + Auxilary
  • Pst perfect
  • Reported speech
  • Questions without auxiliaries

Pronunciation

  • Word stress
  • Sentence stress
  • Ed stress
  • Diphthongs
  • Linking
  • Contractions
  • Double consonants

CONTENIDOS DE NIVEL 7

 

Vocabulary

  • Food and cooking
  • Family, adjectives of personality
  • Money
  • Strong adjectives
  • Transport
  • Colocation verbs/adjectives + prepositions 
  • Ed/ing adjectives
  • Phone languages

Grammar

  • Present simple, continuous, action verbs + non action verbs
  • Future forms, present continuous, will, shall, going to
  • Present perfect and simple past
  • Present perfect for and since
  • Present perfect continuous
  • Comparatives and superlatives 
  • Articles a, an, the, no article
  • Can, Could, be able to
  • Modals, must, have to and should

Pronunciation

  • Short and long vowel sounds
  • Sentence stress
  • Letter o
  • Linking

CONTENIDOS DE NIVEL 8

 

Vocabulary

  • Sport
  • Relationships
  • Cinema
  • The body
  • Educations
  • Houses

 

Grammar

  • Past tenses, simple, continuous, perfect
  • Usually and used to
  • Passives all tenses
  • Modals, might, can’t, must
  • First conditional
  • Second conditional

Pronunciation

  • Linking letter ’s’
  • Sentence stress
  • Diphthongs 
  • The letter u

CONTENIDOS DE NIVEL 9

 

Vocabulary

  • Shopping
  • Work
  • Adverbs
  • Electronic devices
  • Phrasal verbs
  • Compound nouns
  • Crime

Grammar

  • Reported Speech
  • Gerunds and infinitives
  • Third Condititonal
  • Quantifiers
  • Relative clauses
  • Question tags

Pronunciation

  • Letter ai
  • Word stress
  • Sentence stress
  • Ought, augh
  • Intonation in question tags